Najlepsze narzędzia social media do zarządzania treścią

W pracy każdego marketera niezbędne są rozwiązania technologiczne, które wspierają jego codzienne działania. Prowadzenie kilkunastu projektów wymaga wręcz wykorzystania automatyzacji codziennych procesów: a jednym z nich może być (a właściwie powinno!) planowanie publikacji w social media. Dobranie odpowiedniego narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi może zająć zaledwie kilka przyjemnych sekund dziennie.

Narzędzia do zarządzania treścią w mediach społecznościowych

Jakie narzędzia social media do planowania komunikacji warto przetestować, wykorzystać i wdrożyć na stałe do swoich działań? Przygotowałem listę 5 narzędzi, które uważam, że warto rozważyć. Narzędzia zostały umieszczone w kolejności alfabetycznej.

Buffer

buffer narzedzia social media

Buffer to bardzo proste i intuicyjne narzędzie do działań związanych z komunikacją w mediach społecznościowych. Pozwala na planowanie komunikacji i automatyczne publikowanie postów o ustalonych godzinach. Buffer zaproponuje najlepsze godziny na publikacje treści, bazując na wewnętrznej analizie. Aplikacja mobilna (iOS i Android) pozwola marketerom być na bieżąco.

Rozszerzenie do przeglądarki internetowej umożliwia udostępnianie treści za pomocą niemal jednego kliknięcia. To narzędzie koncentruje się na analizie wyników, jakie osiągają posty. Można łatwo podejrzeć, które posty „poradziły sobie” najlepiej i wyciągnąć wnioski dla dalszej komunikacji. Buffer także posiada funkcję dla skracania linków, podobnie jak Hootsuite.

Buffer w darmowej wersji jest prawdopodobnie najczęściej wybieranym narzędziem do obsługi social media. Przynajmniej wśród znanych mi osób. Jednak, gdy przychodzi do obsługi kilku klientów, wybory padają na różne narzędzia, niekoniecznie na Buffera.

CoSchedule

CoSchedule obsługuje planowanie treści w takich sieciach społecznościowych jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest i Tumblr, ale jako jedna z nielicznych platform odpowiada także za planowanie publikacji treści np. na WordPressie i skorelowanie tego z mediami społecznościowymi.

W wyższych planach cenowych obsługuje również funkcjonalności związane ze współpracą i zatwierdzaniem postów. Opcja ReQueue umożliwia dodanie najlepszych postów, które będą aktualne przez dłuższy okres czasu do „kolejki”. System automatycznie wypełni luki w komunikacji i wybierze najlepszy czas do ponownego udostępnienia treści. Może to znacznie zwiększyć ilość osób, do których dotrze dany content. Warto więc tworzyć wartościowe treści do ponownego wykorzystania i dystrybucji.

Hootsuite

hootsuite narzędzia social media

Hootsuite jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi. Głównie skupia się na planowaniu postów i analityce. Interesującą funkcją jest feed, na którym użytkownik może zobaczyć wszystkie powiadomienia, posty i wiadomości z wielu platform. Dzięki temu wszystko jest pod kontrolą w czasie rzeczywistym.

Dodanie postów z poziomu Hootsuite jest bardzo szybkie i proste, jednak narzędzie nie oferuje dodatkowych funkcjonalności w tym zakresie. Hootlet jest swoistym “synem” Hootsuite i rozszerzeniem do przeglądarki, stworzonym po to, by ułatwić repostowanie i zaoszczędzenie sporo czasu w codziennej pracy.

Hootsuite oferuje także funkcję skracacza linków, podobną do bit.ly. Linki skracane są do formy ow.ly z możliwością analizowania liczby kliknięć. Raporty i analizy w wyższych planach abonamentowych są bardzo rozwinięte, niemniej jednak warto zapoznać się najpierw z bezpłatną, limitowaną wersją Hootsuite.

Kontentino

kontentino narzedzia social media

Kontentino – platforma, która powstała w słowackiej agencji interaktywnej jako odpowiedź na potrzeby jej pracowników. Kontentino tworzone jest przez marketerów dla marketerów i uderza w największe problemy, które może sprawiać zarządzanie treścią w mediach społecznościowych.

Kontentino to nie tylko kalendarz postów i planowanie na platformach takich jak Facebook, Twitter, Linkedin czy Instagram. Platforma, jako jedna z nielicznych na rynku, posiada kalendarz na inspiracje, którymi można dzielić się z zespołem i odpowiednio umieścić w strategii.

W Kontentino możliwe jest zarządzanie nie tylko contentem, ale i zespołem, komunikacją wewnątrzną oraz przepływem informacji na linii klient-agencja. Zamiast przerzucania się e-mailami, setkami pdf-ów i komentarzami do kreacji w smsach, wszystkie dyskusje i poprawki mogą być dyskutowane wewnątrz platformy.

Osoba odpowiedzialna za komunikację po stronie klienta otrzyma mail z odnośnikiem do Kontentino, gdzie bez logowania będzie mogła zaakceptować posty lub zostawić uwagi. Koniec z kopiowaniem treści, pakowaniem grafik w zipy i wysyłaniem milionów maili, w których rozszyfrowanie uwag zajmuje całe godziny. Klienci jednym kliknięciem (otrzymują własny dostęp do panelu) mogą akceptować plan postów lub wprowadzać swoje uwagi, które widzi zespół przypisany do projektu.

W komunikacji wewnętrznej przydadzą się także opcje takie jak edytowalna checklista dotyczące publikacji treści (świetnie sprawdzi się dla np. nowych osób w procesie onboardingu) czy analityka dostarczająca informacje o najlepszych postach i statystykach na stronie. Mechanizm zaszyty w Kontentino pozwala też na sprawną komunikację między agencją a domem mediowym – agencja po zaaprobowaniu treści przez klienta i zaplanowaniu jej na profilach może wysłać „mediowcom” gotowe linki do promocji.

Sprout Social

sprout social narzedzia social media

Sprout Social to rozbudowane narzędzie do obsługi wielu kont w mediach społecznościowych pod niemal każdym względem. Grupuje wszystkie wiadomości z wybranych profili marek w social media w jednym miejscu, co ułatwia ich śledzenie, a także szybszą odpowiedź – a jak wiadomo, czas reakcji liczy się dziś podwójnie w przypadku kontaktu z klientem w Internecie.

Sprout Social umożliwia także monitorowanie słów kluczowych lub hashtagów i dalszą pracę z nimi. Można je podzielić na segmenty zgodnie z tematem, biorąc także pod uwagę sentyment. W ramach tego narzędzia możliwe jest tworzenie i eksportowanie raportów z działań w mediach społecznościowych, aby śledzić ich postępy w czasie.

Które narzędzie wybrać?

Narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi nie są niezbędne, jednak stają się wymiernym ułatwieniem dla tych marketerów, którzy odpowiadają za obsługę wielu klientów. Każdy z social media managerów zna branże, w których się specjalizuje, współpracuje ze swoimi klientami na różne sposoby i skupia się na różnych aspektach.

W zależności od osobistych preferencji może wybrać narzędzie, które sprawi, że jego praca będzie łatwiejsza – tym bardziej, jeśli wspomniane narzędzia oferują darmowe triale i można przetestować je niemal w tym samym czasie.

* W tekście wykorzystano grafiki pochodzące ze stron opisywanych narzędzi.

narzedzia wsparcia sprzedaży cover

Narzędzia wsparcia sprzedaży

Narzędzia wsparcia sprzedaży Chcesz poprawić proces sprzedaży? Poznaj 8 narzędzi, które pomogą Ci lepiej zrozumieć klientów i zwiększyć liczbę finalizowanych kontaktów handlowych. W poniższym artykule

Czytaj dalej »
ogimage_optymalizacja-konwersji

Optymalizacja konwersji dla startupów

Czy startup powinien się w ogóle zajmować optymalizacją konwersji? Tak, ale w zupełnie inny sposób, niż robi to dojrzała, duża firma. Dowiedz się, co robić, a co warto odpuścić rozpoczynając optymalizację współczynnika konwersji w startupie.

Czytaj dalej »

Dodaj komentarz