Jak dostarczyć wartość i pozyskać klienta w 8 sekund przez landing page?

8 sekund. Tyle trwa rodeo. W tym czasie kowboj musi utrzymać się jedną ręką na grzbiecie wierzgającego byka. Dokładnie przez tyle samo czasu człowiek jest w stanie skupić swoją uwagę na komunikacie marketingowym. Co zatem łączy kowboja z marketerem? Obaj mają tylko i aż 8 sekund, aby zrealizować swój cel.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • czym jest landing page,
  • dlaczego pomaga w realizacji Twoich celów biznesowych,
  • jak zaprojektować landing page, aby przyciągnąć uwagę odbiorców,
  • jak wykorzystać personalizację do generowania większej liczby leadów,
  • o czym pamiętać przy tworzeniu stron docelowych.

Landing page

Strona docelowa (landing page) jest miejscem, na które kierowany jest odbiorca po kliknięciu w reklamę. W odróżnieniu od strony firmowej landing page realizuje tylko jeden, precyzyjnie określony cel biznesowy firmy. Dzięki temu pozwala w prosty sposób mierzyć konwersję oraz prowadzić skuteczne działania optymalizacyjne.

Zdaniem badaczy z Microsoftu człowiek obecnie jest w stanie skupić swoją uwagę jedynie przez 8 sekund. Jeszcze w 2000 roku było to 12 sekund. Nawet złota rybka pozostaje skupiona przez 9. Kierunek ten znajduje odzwierciedlenie w mediach społecznościowych. Limit znaków na Twitterze do niedawna wynosił 140. To limit, który jest naturalny do przyswajania informacji przez użytkowników internetu. Z kolei Facebook wyróżnia krótkie wpisy (te do 35 znaków) powiększonym fontem. Po to, by przykuć uwagę użytkowników, przewidując, że są w stanie skupić się na relatywnie krótkiej informacji.

Umiejętność skupienia uwagi

„Bogactwo informacji równa się biedocie atencji”. To słowa Herberta Simona z 1978 roku. Powołują się na nie autorzy badania Microsoftu. To zdanie bardzo dobrze oddaje sytuację, w której znajduje się współczesny człowiek. Dla marketerów chcących prowadzić skuteczną komunikację marketingową ta wiedza jest kluczowa. Fakt, że odbiorca jest skupiony jedynie przez 8 sekund, wymusza odpowiednią formę przedstawienia informacji. Komunikat musi być prosty, precyzyjny i czytelny. Odbiorca w ciągu kilku sekund podejmuje decyzję zakupową. Przeczytaj mój poprzedni wpis, w którym opisałem sposób tworzenia komunikatów, w oparciu o książkę „Made to stick”.

Jak tworzyć strony docelowe, które realizują Twoje cele biznesowe?

Jeżeli do tej pory nie wykorzystywałeś stron docelowych w biznesie, najwyższy czas to zmienić. Gdy skierujesz odbiorcę na stronę firmową, będzie duża szansa, że albo nie znajdzie on tam tego, czego szukał, albo zostanie rozproszony przez inne elementy na stronie. Tym samym cały Twój wysiłek związany z zainteresowaniem go komunikatem i sprowadzeniem na stronę pójdzie na marne. Inaczej wygląda sytuacja w przypadku landing page. Taka strona docelowa jest zaprojektowana, aby przyciągać uwagę i realizować określony przez Ciebie cel.

Landing page jest pozbawiony wszelkich elementów, które odciągają uwagę od przeprowadzenia zaplanowanej przez ciebie akcji. Dlatego nie powinien on zawierać odnośników do innych stron, nadmiaru informacji czy innych elementów, które z punktu widzenia generowania konwersji są nieistotne. Jego rozmiar jest niewielki i umożliwia uzyskanie szybkiego czasu ładowania.

Elementy skutecznego landing page

Wartość – unique value proposition

W jaki sposób Twój produkt czy usługa rozwiązują problemy klienta? Czym wyróżniasz się na tle konkurencji? Odpowiedź na te pytania jest kluczowa zarówno na etapie projektowania strony docelowej, jak i przy tworzeniu komunikatu reklamowego.

Nagłówek

Jeśli powołać się na słowa Briana Clarka, tylko 2 z 10 odwiedzających landing page przeczyta coś więcej niż nagłówek. Dlatego ten, który będzie precyzyjnie wskazywał pożądaną wartość, jest punktem wyjścia w projekcie Twojej strony. Oprócz nagłówka możesz się posłużyć nagłówkiem wspomagającym. To nic innego jak podtytuł, który uszczegóławia nagłówek.

Wideo lub grafika prezentujące produkt w kontekście użycia

Elementy graficzne odgrywają większą rolę, niż może Ci się wydawać. Odpowiednio dobrana grafika i dobrze przygotowane wideo mogą być kluczowymi elementami, które zadecydują o zainteresowaniu Twoim produktem. Pamiętaj, że te elementy muszą korespondować z wartością, którą oferujesz. Grafika czy wideo muszą jasno prezentować deklarowaną wartość.

Przycisk wezwania do działania (CTA)

CTA (ang. call to action) musi być powiązane z celem działań. Jest to jedyne miejsce na stronie, w które Twój odbiorca ma kliknąć. To przycisk, który ma przyciągać uwagę. Dobre wezwanie do działania powinno odpowiadać na pytanie: „Co się stanie, gdy kliknę?”.

Język korzyści

Nawiązuj do realnych potrzeb i oczekiwań Twojego klienta. Przygotowując teksty na landing page, odpowiedz na pytanie: „Jak polepszy się życie odbiorcy, gdy zakupi dany produkt?”. Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, poniższa grafika powinna Ci pomóc zrozumieć proces tworzenia skutecznych komuniaktów marketingowych:

Dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tworzeniu stron docelowych, polecam rewelacyjny kurs – „Dobry Landing”, który jest idealnym wprowadzeniem w projektowanie landing page.

Personalizacja stron docelowych

Bezpowrotnie minęły czasy, gdy na jedną stronę był kierowany cały ruch z kampanii marketingowej. Projektując landing page, musisz więc pamiętać o personalizacji. Tylko dopasowując przekaz marketingowy do potrzeb odbiorcy, jesteś w stanie zwiększyć swoje szansę na wysoką konwersję. Dopasowanie treści strony docelowej do odbiorcy pozwoli Ci skutecznie komunikować korzyści oferowane przez Twój produkt czy usługę.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej w temacie personalizacji stron docelowych, odwiedź blog Landingi. Znajdziesz tam wiele przydatnych informacji, które pomogą Ci, przygotować spersonalizowane strony docelowe.

Podsumowanie

Jeśli, tworząc strony docelowe, nie uwzględnisz powyższych wskazówek, łatwo przepalisz budżet reklamowy, a Twój landing page nie osiągnie oczekiwanej konwersji. Planując swoje działania marketingowe, zadaj sobie pytanie, jak ma wyglądać Twoją strona i co ma komunikować potencjalnemu klientowi. Pamiętaj, że to landing page jest miejscem, do którego potencjalny klient trafia z kampanii. Zazwyczaj tam pierwszy raz widzi twoją markę. Nie zepsuj tego, masz 8 sekund.

Artykuł pierwotnie ukazał się w magazynie Marketer+.

ogimage_optymalizacja-konwersji

Optymalizacja konwersji dla startupów

Czy startup powinien się w ogóle zajmować optymalizacją konwersji? Tak, ale w zupełnie inny sposób, niż robi to dojrzała, duża firma. Dowiedz się, co robić, a co warto odpuścić rozpoczynając optymalizację współczynnika konwersji w startupie.

Czytaj dalej »

Ten post ma jeden komentarz

  1. Czasem warto zastosować kilka wersji landing page i przeprowadzić testy A / B, tak aby wybrać najlepszą i najbardziej skuteczną wersję. Okazuje się, że różnica w skuteczności jest czasami całkiem spora, co niestety bez testów trudno przewidzieć.

Dodaj komentarz